Monday, May 28, 2012

Fit Monday!

Happy Memorial Day! My birthday often falls on Memorial Day.. the 30th, it's just around the corner! Usually that could be cool, cuz it's like BBQ and parties on your birthday! Not for me though- my husband works extra hours on Memorial Day so that's a bummer. But today's gonna be a good day.. I got my morning run in and I feel soooo good about that.
And this is what I discovered on my run:
Nassau Bay!

I bought a jogging stroller- just from Walmart. I'd prefer just running by myself, but I feel limited if there's not anyone to watch Carter. So now I have no excuse!
And as you can see, he loves it =)
 You see, I've been trying to focus more on running lately. I love being strong, and having muscle but I've been so curious to see how my body can change if I let a bit of that muscle go. TOTALLY against everything I know as a trainer, especially since a lot of girls have a way hard time putting on muscle. Well, I'm up 10 pounds from my lowest weight before my competition back in March.. and no that is NOT all muscle. So I'm trying to bring it back down a few pounds, lay off the weights a bit (which is hard cuz I love lifting), and trying to just have fun with my workouts.
Yep, still a beast..
 I dunno about you, but I LOVE summer food! I made this kabobs in the Foreman the other night- with shrimp, turkey sausage, red potatoes, corn and cherry tomatoes. With hot sauce. They were legit.
This may look so disgusting to you, and it may sound even worse as I describe it...
I made it up during training for my comp, but surprisingly I still really like it.
I thought, apples are good with peanut butter...
and celery is good with peanut butter...
So I made up this weird concoction of:
nonfat Greek yogurt (1/4 cup)
2 tsp PB2
half an apple, chopped
2 sticks celery, chopped
cinnamon + stevia
It's like a weird peanut butter salad for 130 calories..
My husband is super grossed out by it, but if you're brave, try it out. =)

That being said, I'm trying to mostly eat clean, but I don't want to deprive myself, because we can see, the weight and fat I lost for my competition came back SOOO fast since I indulged in things I missed while I was on my "diet." Still working on staying in that healthy middle ground where I eat healthy but if I want some ice cream or a cookie or Mexican once in a while, I don't want to feel guilty about it.
And while I don't want to obsess about counting calories, or about my weight, I've come to the conclusion that I do not look good when I get above 120. It shows in my face, and my clothes are tighter. So I've gotta watch it, but as always, I am a work in progress =)

Speaking of which, I found this handy little thing on a friend's FB, and I wanted to share:
Sounds pretty simple right?!
I love the idea that if you're craving a treat, drive to the bakery, go eat it there, and get it out of your system. I have an obsession with baking, but I know we'll eat the whole batch of cookies or whatever... It's better for me to just not have junk in the house.

1 comment:

  1. I love that little sign you posted! Lots of good reminders. And I totally understand the baked goodies part. I can't even remember the last time I baked, or kept icecream in the freezer. If I am craving a little icecream, I grab a little cone from McDonald's. Still not healthy, but at least I won't be staring at a huge carton pressuring me for a second bowl :) You are doing great girl!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...